Söndag!

God kväll! :)
Sitter här i soffan mätt och belåten, överträffade nyss mig själv med att göra världens godaste kycklinggratäng! :) Inte var det svårt att kocka ihop heller! Ibland lönar det sig minsann att improvisera och av det man har hemma, recept kommer i slutet av inlägget!

Eftersom förkylningen tydligen valt att börja om från början så har jag bara kurerat och tagit hand om mig själv idag, sjukt trött på att gå runt och snora och hosta men jag antar att det bara är att gilla läget för jag kan ju inte trolla med knäna direkt. Så stora delar av dagen har jag som vanligt tillbringat i soffan, kikat film och druckit Ramlösa.. skit tråkigt men välbehövligt!

Imorgon är det måndag, en ny vecka som jag startar med att ta tag i att skicka in ansökningar till olika skolor och ringa lite företag.. lär ju försöka komma igång med pluggandet någon gång så jag kommer nånstans här i livet och ja en liten chans till lite extra jobb skulle ju inte sitta fel! :) Pengar behövs ju alltid!

Ska försöka hitta på nån film att kika på innan jag tar kväller, världens bästa jobbar natt så ja lite film, blomkål & Ramlösa får avsluta min kväll! :)

Hoppas ni haft en bra söndag, här kommer receptet! :)
Puss ♥

Kycklinggratäng ala LCHF! :)
På Sara's vis!

2-3  kycklingfileer
1-2 vitlöksklyftor
1 burk Creme Fraiche
En skvätt grädde
2 paket bacon
Riven ost
Rivet citronskal
Dill
Salt
Peppar

Börja med att bryna kycklingfileerna i stekpannan, tills dom får lite färg på varje sida.
Sen lägger du kycklingfileerna i en ungsform och steker färdigt dom i ungnen, i ungefär en halvtimme eller tills du ser att dom är klara.

Under tiden kycklingfileerna är i ugnen blandar du iordning creme frachie, grädde, dill.. riv i vitlöksklyftorna & citronskalet (så mycket som du själv vill, smaka av!) och sen kryddar du med salt & peppar.
Strimla baconet i mindre bitar och knaperstekt det i stekpannan.

När kycklingfileerna är färdig stekta i ungen tar du ut dom, häller på creme fraiche/grädd blandningen och sen häller du över det knaperstekta baconet och toppar med lite riven ost, sen in i ungen till osten fått lite färg!

Klart och redo att ätas, vi åt det tillsammans med en sallad då vi undviker onödiga kolhydrater men självklart kan man äta det till ris!
Smaklig måltid! :)






Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: